Nabór wolne stanowisko urzędnicze Strażnik gminny w Straży Gminnej w Dobrej
Dobra, dnia 11 stycznia 2016 r.
Nasz znak: ZO.OK.2110.1.2016.TG
OGŁOSZENIE O NABORZE
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W STRAŻY GMINNEJ W DOBREJ
Z SIEDZIBĄ W DOŁUJACH
STRAŻNIK GMINNY
( nazwa stanowiska )
Na podstawie art. 11, art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2014 r. poz. 1202)
Wójt Gminy Dobra
ul. Szczecińska 16a
72-003 Dobra
ogłasza nabór na
wolne stanowisko urzędnicze
Strażnik gminny
w Straży Gminnej w Dobrej
z siedzibą w Dołujach przy ul. Daniela 32
- Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy Dobra
ul. Szczecińska 16a
72-003 Dobra
- Stanowisko pracy:
Strażnik gminny.
- Miejsce pracy:
Straż Gminna w Dobrej z siedzibą w Dołujach
Dołuje, ul. Daniela 32
72-002 Dołuje
- Nawiązanie stosunku pracy:
- Nawiązanie stosunku pracy: od dnia 01 kwietnia 2016 r.
- Forma zatrudnienia: umowa o pracę.
- Wymiar czasu pracy: Pełny etat.
- Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
- Posiadanie obywatelstwa polskiego.
- Ukończone 21 lat.
- Posiadanie kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonywania pracy na ww. stanowisku – posiadanie co najmniej wykształcenia średniego.
- Niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.
- Korzystanie z pełni praw publicznych.
- Sprawność pod względem fizycznym i psychicznym
- Nienaganna opinia.
- Uregulowany stosunek do służby wojskowej.
- Posiadanie prawa jazdy kategorii B.
WYMAGANIA DODATKOWE:
- Ukończone szkolenie podstawowe strażników gminnych.
- Doświadczenie zawodowe w straży gminnej lub miejskiej.
- Znajomość oraz umiejętność właściwej interpretacji i stosowania przepisów z zakresu ustaw:
- Ustawy o strażach gminnych.
- Ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
- Ustawy Prawo o ruchu drogowym.
- Ustawy Kodeks wykroczeń.
- Ustawy Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia.
- Ustawy o ochronie informacji niejawnych.
- Ustawy o ochronie danych osobowych.
- Ustawy o dostępie do informacji publicznej.
- Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra oraz znajomość przepisów i innych ustaw, niezbędnych do wykonywania obowiązków funkcjonariusza straży gminnej.
- Wysoka kultura osobista.
- Umiejętność komunikacji interpersonalnej i odporność na stres.
- Umiejętność planowania, sprawnej organizacji pracy i podejmowania decyzji.
- Umiejętność pracy w zespole.
- Komunikatywność.
- Terminowość, samodzielność, rzetelność, dokładność, odpowiedzialność.
- Dobra znajomość aplikacji biurowych (Microsoft Word, Excel, Open Office, przeglądarek internetowych i poczty elektronicznej),
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych.
- Kontrola wywiązywania się właścicieli i zarządców nieruchomości z obowiązków wynikających z regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra, określonego odrębną uchwałą Rady Gminy Dobra, a w szczególności:
- wyposażenia nieruchomości w dostateczną ilość urządzeń służących do zbierania odpadów,
- uprzątania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości udostępnianej do użytku publicznego oraz z chodników przylegających bezpośrednio do nieruchomości,
- oznaczenia budynków, lokali o pomieszczeń znajdujących się na terenie nieruchomości przez umieszczanie przy wejściu odpowiednich tabliczek informacyjnych z numerem porządkowym nieruchomości i nazwą ulicy.
- Kontrola stanu czystości i estetyki miejsc publicznych.
- Kontrola przestrzegania bezpieczeństwa przeciwpożarowego w miejscach dostępnych dla publiczności (zabezpieczenie instalacji elektrycznej, sprawność hydrantów – dostęp do nich, rozniecanie ognia, wypalanie słomy, łąk, itp.)
- Kontrola oczyszczania przystanków komunikacyjnych ze śniegu i lodu oraz usuwania odpadów komunalnych i innych zanieczyszczeń na tych terenach.
- Kontrola utrzymywania czystości i porządku na drogach publicznych i wewnętrznych.
- Kontrola wywiązywania się z obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe.
- Kontrola przestrzegania ładu i porządku w punktach sprzedaży napojów alkoholowych oraz w ich najbliższym otoczeniu.
- Ujawnianie wykroczeń i ściganie ich sprawców
- Zabezpieczanie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów
i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości świadków zdarzenia. - Konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.
- Współdziałanie z innymi organami kontroli, takimi jak: Policja, Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, Straż Pożarna, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, Straż Leśna, w szczególności w zakresie informowania o zauważonych przypadkach nie zabezpieczenia placów budowy, zauważonych przypadkach kradzieży drewna, itp.
- Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Gminy.
- Ochrona szkół i przedszkoli:
- Ochrona spokoju i porządku w bezpośrednim sąsiedztwie szkoły, a w szczególności:
- penetracje i kontrole terenów w celu wyeliminowania osób z zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu dzieci,
- zwrócenie uwagi na kulturalne zachowanie się (wulgarne słownictwo, palenie papierosów),
- czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego w obrębie szkół (prawidłowe parkowanie, właściwe oznakowanie dróg),
- ścisła współpraca z dyrektorem szkoły, pedagogiem szkolnym i nauczycielami w zakresie sprawowania nadzoru nad dziećmi w czasie przerw międzylekcyjnych.
- prelekcje, pogadanki na tematy związane z bezpieczeństwem i zagrożeniami.
- Ścisła współpraca z Policją wg właściwości dla terenu Gminy.
- Ochrona urzędu i podległych gminnych jednostek organizacyjnych.
- Patrolowanie terenów zielonych.
- Wykrywanie i ustalanie sprawców „dzikich” wysypisk śmieci.
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej działalności Straży.
- Pobieranie i rozliczanie druków ścisłego zarachowania.
- Usuwanie pojazdów z dróg zgodnie z przepisami w tym zakresie.
- Prowadzenie czynności wyjaśniających w sprawach o wykroczenia zgodnie z Kodeksem postępowania w sprawach o wykroczenia.
- Okresowe występowanie w charakterze Oskarżyciela Publicznego przed sądami rejonowymi.
- Inne zadania na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących, w tym przepisów prawa miejscowego.
- Prowadzenie czynności wyjaśniających i występowanie w charakterze Oskarżyciela publicznego w Sądach Rejonowych, w sprawach prowadzonych przez Straż Gminną w Dobrej z siedzibą w Dołujach.
- Realizacja zadań obronnych i ochrony ludności, wynikających z Planu Operacyjnego Funkcjonowania Gminy Dobra i Planu Obrony Cywilnej Gminy.
- Realizacja innych zadań zleconych przez Kierownictwo Urzędu, w ramach powierzonego zakresu czynności.
Ponadto, pracownik jest odpowiedzialny za:
- Należyte i sumienne wykonywanie powierzonych obowiązków oraz prawidłowe przechowywanie prowadzonych przez siebie akt i dokumentów.
- Prawidłowe gromadzenie materiałów potrzebnych do załatwienia sprawy, wyczerpujące ustalenie stanu faktycznego.
- Znajomość i ścisłe stosowanie obowiązujących przepisów.
- Przestrzeganie terminów przy załatwianiu spraw.
- Sprawną i uprzejmą obsługę interesantów.
- Przestrzeganie dyscypliny pracy, tajemnicy państwowej i służbowej.
- Przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej wraz z rzeczowym wykazem akt oraz instrukcji dotyczącej postępowania z materiałami archiwalnymi.
- Uzupełnienie kwalifikacji zawodowych w zakresie własnej specjalizacji.
- Przestrzeganie przepisów bhp i ppoż.
- Posługiwanie się powierzonym sprzętem i materiałami zgodnie z ich przeznaczeniem.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- Praca wykonywana będzie w budynku Straży Gminnej w Dobrej z siedzibą w Dołujach przy ul. Daniela 32.
- Przewidywany zakres obowiązków wymaga przemieszczania się po terenie Gminy Dobra pieszo (patrole), samochodem.
- Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze, obsługą interesanta.
- Praca zmianowa.
- Praca w soboty, niedziele i święta. Doraźnie praca w porze nocnej.
- Narzędzia i materiały pracy: komputer, telefon, drukarka, fax.
- Stres związany z koniecznością koordynowania wielu spraw jednocześnie.
- Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych: był niższy niż 6 %.
- Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny.
- Życiorys - curriculum vitae - z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej.
- Kwestionariusz osobowy kandydata ubiegającego się o zatrudnienie - pobierz (pdf)
- Kopia świadectwa ukończenia szkolenia podstawowego.
- Kopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem).
- Kopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
- Inne kopie dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach, jednoznacznie potwierdzające spełnienie wymagań niezbędnych i dodatkowych.
- Kopia dowodu osobistego.
- Kopia dokumentu prawa jazdy.
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
- Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż korzysta z pełni praw publicznych - pobierz (pdf)
- Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe - pobierz (pdf)
- Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż posiada dobry stan zdrowia pozwalający
na zatrudnienie na określonym stanowisku - pobierz (pdf) - Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzenia procedury konkursowej, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014 r. poz. 1182) - pobierz (pdf)
- Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie:
- osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Dobra z siedzibą w Dobrej przy ul. Szczecińskiej 16a, lub
- pocztą na adres korespondencyjny Urzędu Gminy Dobra: ul. Szczecińska 16a, 72-003 Dobra, z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Strażnik gminny w Straży Gminnej w Dobrej”.
Oferty wraz z kompletem wymaganych dokumentów należy składać w terminie:
do dnia 07 marca 2016 r. do godz. 17.00.
W przypadku ofert przesłanych pocztą należy uwzględnić czas dojścia przesyłki pocztowej w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze (liczy się data wpływu do Sekretariatu Urzędu).
Nie będą rozpatrywane oferty, które wpłyną do Urzędu Gminy po dniu
07 marca 2016 r. oraz oferty przesłane pocztą elektroniczną.
- Dodatkowe informacje:
- Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zaproszeni do drugiego etapu naboru, sprawdzającego wiedzę oraz umiejętności kandydata (test pisemny, rozmowa kwalifikacyjna), drogą telefoniczną lub elektroniczną.
- Kandydaci, nie spełniający wymagań formalnych, nie będą informowani.
- Informacja o wyniku naboru zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej (www.bip.dobraszczecinska.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.
- Dokumenty kandydatów, którzy nie zostali wybrani w wyniku naboru na
ww. stanowisko urzędnicze są odsyłane jeżeli kandydat zaznaczył to w złożonej dokumentacji albo gdy wystąpi z takim wnioskiem po przeprowadzonym naborze.
UWAGA: Dokumenty, które kandydat powinien złożyć muszą być kompletne „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014 r. poz. 1182). Nie podpisanie dokumentów spowoduje odrzucenie oferty i utratę szansy na przejście do drugiego, decydującego etapu naboru. |
Zastrzega się prawo odwołania naboru bez wyłaniania kandydatów, w każdym czasie, bez podania przyczyny.
Dodatkowych informacji dotyczących naboru udziela: Tamara Gębuś,
Inspektor w Zespole Organizacyjnym w Urzędzie Gminy Dobra, Nr telefonu kontaktowego: 91 424 44 93.
Wójt
Teresa Dera
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Łukasz Dziuban Data wytworzenia:
11 sty 2016
Osoba dodająca informacje
Łukasz Dziuban Data publikacji:
11 sty 2016, godz. 13:55
Osoba aktualizująca informacje
Łukasz Dziuban Data aktualizacji:
11 sty 2016, godz. 14:03